2024. október 14-27. között zajlott a kódolás hete, amelybe több kolléga több osztállyal is bekapcsolódott.
A digitális jártasság, az algoritmikus gondolkodás és problémamegoldás fejlesztésében nagy szerepe van a kódolásnak. Iskolánk idén is csatlakozott a CodeWeekhez, azaz Kódolás hete programsorozathoz.
Kisvárdainé Dusa Mária:
5.b: matematika óra keretében, csoportban kódoltak a gyerekek. A feladatok: Nyitott mondatok számegyenesen ábrázolása, osztás, szorzás 10-zel, 100-zal..., kettes számrendszerben számolás, bináris kódolás volt.
Tarczal-Márta Edit:
A hétre való hangolódást a harmadik éve megrendezésre kerülő Code Week konferencián való részvétellel kezdtük. Itt bemutattam a tavalyi Code Week programunkat.
Az Idei CodeWeek eseményeim a következők voltak:
TTK szakkörösökkel Intellino vonat segítségével ismertük meg a számítógépes szakmákat.
Matematika órán az ötödikesekkel római számokkal oldottunk meg keresztrejtvényt.
A nagyobbak digitális kultúra órákon Neumann Jánossal beszélgethettek, aki egy chatbot személyesített meg az AI használatával.
Mindenki saját táncot programozott scratchben a code.org oldalon, azaz elkészítettük Code Week táncot, amiben az AI volt segítségünkre.
Robotika szakkörösökkel előre megadott pályán versenyeztünk.
Elkészítettük a Karolina indulóját AI segítségével.
Csanki-Balogh Emese
A október 12-én részt vettem a CodeWeek Konferencián Biatorbágyon, ahol sok új ötlettel találkoztam.
Az iskolában az 5., 7. és 8. évfolyammal kódoltunk. A blokkprogramozás kapta a főszerepet a digitális kultúra órákon.
Hetedikben és nyolcadikban Micro:bit-et tanítottunk mesterséges intelligenciaként viselkedni, az Edu:bit készlettel készítettünk programozott játékot. Kellett a csavarhúzó is, de nem bánták a gyerekek.
Az ötödikesekkel csigarobotot irányítottunk online, és belevetettük magunkat a Scratch programozási környezetbe, ahol ismerkedős szituációkat szimuláltunk. A gyerekek kreativitását megmozgató, jókedvű, felfedezéses tanulásban gyorsan teltek a percek.