Tájékoztatás a diákigazolvány igénylésekkel kapcsolatos tudnivalókról

A köznevelési intézményekben bevezetett digitális munkarend értelmében a diákok nem látogatják az oktatási intézményeket.

A fentiekre tekintettel elképzelhető, hogy a diákigazolvány igénylések benyújtása sem tud megtörténni, illetve a tanulók nem tudnak papír alapú, pecséttel, aláírással ellátott igazolásokat kapni.

Az Oktatási Hivatal az alábbi intézkedéseket kérte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (a továbbiakban: ITM) Közlekedési Szolgáltatások Főosztályától

az eredeti aláírást és pecsétet nem tartalmazó igazolásokat is fogadják el a közlekedési szolgáltatók.

Az ITM arról tájékoztatta hivatalunkat, hogy az intézkedéseket elrendelte, így az intézmények bezárásából fakadóan a jogosultak nem szenvednek hátrányt a közlekedési kedvezmények igénybevétele során.

Amennyiben szükséges, az OKTIG rendszerből a megfelelő adattartalommal előállított igazolásokat a tanulók részére elektronikus úton (szkennelve) eljuttatatjuk.

2020. március 16.