Az immár 13. alkalommal megrendezett EU Code Week az Európai Bizottság által támogatott, alulról építkező kezdeményezés, amelynek célja, hogy szórakoztató és játékos módon mindenkihez eljuttassa a kódolást és a digitális írástudást, tanárok és kódolás oktatását támogatók által világszerte szervezett programokkal. Az intézményünk már kilencedik alkalommal kapcsolódik a rendezvényhez, különböző programokkal. Az október 11. és 26. között megrendezésre kerülő Code Week során
- 5.b és 6.b kódolt matematikai feladatokat oldott meg.
- 6.b színkódolással jelenítette meg az osztály jelképévé vált szívet és beküldte pályázatát az Élő pixelgrafika kategóriában.
- A 6.b osztályfőnöki órán bináris kódolással jelenített meg a SZEGED szót.
- A 9.B osztályosok Microbites játékot készítettek, logikai feladatokat oldottak meg, virtuálisan kódoltak.
- A 7.A osztályosok digitális kultúra óra keretein belül a diákok elkészítettek egy véletlenszerű emojit generáló weboldalt codepen.io felület segítségével.
- Digitális kultúra óra keretein belül a 10.A -s diákok elkészítették saját, portfólió szerű weboldalukat codepen.io felület segítségével.
- Digitális kultúra óra keretein belül a 9.B. osztály diákjai elkészítettek egy játékot Scratch-ben, ahol a cél, hogy a főhős elkerülje a hulló tárgyakat és életben maradjon.
- A Karolina Iskola Zümi szakköröseivel forrasztási gyakorlatot tartottunk, amelyben megismerkedtek a forrasztási eszközökkel, és egy kezdő projekten keresztül a forrasztás folyamatával. A későbbiekben az arduino programozás eszközeként fogják felhasználni a kész műremeket. A winkler termékeit használjuk: robot, szív, világítótorony, közlekedési lámpa projekteken dolgozunk.
- Codeweek bináris kódolás flashmob volt szombat délelőtt a Szent György-teremben. A 6A, 6C és a 7B osztályosok megjelenítették a CODEWEEK szót binárisan, azaz 0-ás és 1-es számokat A4-es lapokra nyomtatva a gyerekek a fejük fölé tartották, felhívva a figyelmet a kódolás és az algoritmikus gondolkodás fontosságára.
- A megvalósított tevékenységekért oklevelet kaptak az osztályok.
- A 2025. október 11-én megrendezésre került IV. Code Week Magyarország konferencián Csanki-Balogh Emese tanárnő vett rész, ahol új lehetőségekkel ismerkedett a kódolás terén.
Kódolás, kaland, kreativitás – így telt a hét a digitális világ jegyében!- Az elmúlt héten is izgalmas programokkal telt az élet iskolánkban – a matematika, a digitális kultúra és a robotika órákon minden a felfedezésről, a játékos tanulásról és a közös élményekről szólt.
Code Week előkészítése – országos webinárium
Tarczal-Márta Edit tanárnő 125 pedagógusnak tartott online előadást, amelyen izgalmas ötleteket osztott meg a kódolás és digitális tanítás területéről. Az előadás végig lekötötte a résztvevőket – nem is akadt, aki kilépett volna!
5.c matematika óra – zenével a számok világába
A tanulók egy különleges musicogrammával indították az órát, ahol a ritmus, a zene és a matematika találkozott. A játékos bevezető után már sokkal könnyebben ment a gondolkodás!
6.c matematika óra – kincskeresés kódlapokkal
A 6.c osztály egy igazi kalandban vett részt: kódlapok segítségével rejtett kincseket kellett megtalálniuk. A feladatok ellenőrzése sem volt mindennapi – egy dobókocka döntötte el, ki válaszolhat a kérdésekre. A nevetés és izgalom garantált volt!
7.c matematika óra – QR-kódos kaland
A 7.c osztály QR-kódos kincskeresésre indult, miközben a legnagyobb közös osztót és legkisebb közös többszöröst gyakorolták. A tanulás ilyen formában inkább tűnt játéknak, mint tanórának!
Robotika kurzus – üzenetek a kijelzőn
A LEGO Spike robotokkal ismerkedő csoport ezen a héten a kijelző programozását tanulta meg. Saját üzeneteket írtak a képernyőre – a kreatív ötleteknek csak a képzelet szabott határt!
Robotika szakkör – drónirányítás profi módra
A szakkörön a diákok drónt reptettek, méghozzá előre megadott pályán. Pontosság, koncentráció, csapatmunka – mindez egy kis technológiai varázslattal fűszerezve.
7.c digitális kultúra – békafutam LEGO Spike robotokkal
A 7.c ismét bebizonyította, hogy a programozás játék is lehet: LEGO Spike segítségével békákat építettek és programoztak, majd továbbfejlesztették, hogy még ügyesebben „ugráljanak”.
5.a digitális kultúra – Micro:bit névjegyek
Az 5.a osztály digitális névjegyeket készített Micro:bit eszközökre. A kis kijelzőkön villogó névjegyeket mindenki saját ötletei alapján tervezhette meg – egyedi, kreatív és nagyon menő eredmények születtek!- A hét során diákjaink nemcsak új ismereteket szereztek, hanem megmutatták, mennyi öröm rejlik a felfedezésben és az alkotásban. A kódolás, a matematika és a technológia így vált igazi közösségi élménnyé!


- „A tanulás akkor válik igazán élménnyé, amikor a diák nem érzi, hogy tanul – csak játszik, gondolkodik és alkot. A mi célunk, hogy minden gyermekben felébresszük ezt az örömöt.”
Linkek: https://codeweek.eu/
Tudásmorzsák, sok-sok ötletes tevékenységgel: ITT
2025. november 10.