Tudományos önképzőkör 7-10. évfolyam 2015/2016

Célja:
A tanulók interperszonális, intraperszonális kapcsolat fejlesztése, a kommunikációs képesség fejlesztése, önismeret fejlesztés, tudományos kutatás módszereinek fejlesztése, szaktantárgyi tanulmányi fejlődés, motiváció, tantárgyi kooperáció


A kiválasztás módja:
A pszichológiai felmérések, a szülői beszélgetések, a tanári kérdőívek és a tanári megbeszélések alapján állapítottuk meg a szaktárgyi irányultságot. A témákat a gyerekek a szaktanárral együtt választották.

A foglakozások menete:
1-2. Az önképző kör feladatának ismertetése. Motiváció felkeltése.

3-6. A téma kiválasztása, a megismerési módszerekkel való ismerkedés

6-9. A téma feldolgozásának tervezése, az egyéni feladatok leosztása

10-20. A feldolgozás menetének vizsgálata, konzultációk, irányított munka

20-25. Az egyéni munkák összehangolása, a dolgozat összeszerkesztése

25-30. A dolgozat átszerkesztése előadássá: a ppt és a hozzá tartozó szövegek megszerkesztése, az előadás gyakorlása

30-34. A kiválasztott előadások meghallgatása


Résztvevők:
Az előadók, a felkészítő tanárok, egyéb tanárok, szülők, iskolai vezetőség.

 

Bába Eszter

angol

Bakó Nóra Lili

angol

Borsos József

matematika

Csanádi Dóra Luca

francia

Csóti Gréta

biológia

Fábián Berta

csillagászat

Futó Attila

matematika

Gyuris Ágnes

biológia

Heiler Szonja

kémia/biológia

Kalocsai Nóra

francia

Komáromi Lilla Ajnácska

angol

Kovács Zita

történelem

Ottlik Vivien Natália

kémia

Pásztor Lili Jázmin

biológia

Régaisz Olivér

2. földrajz

Sebők Boglárka

francia

Szőke Gergő Tamás

földrajz

Veres Kata Mária

biológia

Kalmár Anett

történelem

Gyuris Ágnes

biológia

Lukics Dominika

biológia

Bíró Barbara

biológia

Fejes Dominika

biológia

Balla Niémi

biológia



Hatásvizsgálat:
A résztvevők lelkesen, érdeklődőek hallgatták egymást. Sok új ismerettel is gazdagodtak. A tanulók háromnegyede jövőre is szeretne új kutatást, két csapat pedig az ideit akarja folytatni. A szaktárgyak tanulása a kollégák szerint sokkal motiváltabban ment. A tanulók a közös munka során jobban megismerték egymást, és a gyakorlás eredményeként a kommunikációs képességük is fejlődött.


A 2016. május 30-án, a záró délutánon bemutatott előadások anyagai:



A fotók egyikére kattintva az album további képei is megtekinthetők.


https://goo.gl/photos/gHWvuqSREU7fiCLXA
https://goo.gl/photos/gHWvuqSREU7fiCLXA
https://goo.gl/photos/gHWvuqSREU7fiCLXA
https://goo.gl/photos/gHWvuqSREU7fiCLXA















https://goo.gl/photos/gHWvuqSREU7fiCLXA
https://goo.gl/photos/gHWvuqSREU7fiCLXA

Comments