Természettudományos műhely

4.2 Az innováció tömör tartalmi leírása:
Témáink egy része ötvözi a biológia, fizika, pszichológia és informatika tárgyakat. Erre példa az optikai csalódások, a halo jelenségek vagy a fraktálok téma. A feladatok egy része az információ megszerzésével, internet használatával, a másik része számítógépes szimulációval kapcsolatos. Ezenkívül matematika, informatika, nyelvek és kézművesség ötvözete határozza meg a foglalkozásokat. Kompetencia alapú, nemzetközi matematika versenypéldákat oldunk meg. A diákok dolgozhatnak önállóan, vagy választhatják a kooperatív feldolgozási módot. A feladatok különböző nehézségi szintűek, így azok sincsenek kizárva az élményből, akik egyébként gyenge teljesítményt nyújtanak tanórán, vagy kifejezetten bölcsész beállítottságúak. A feladatok hétköznapi problémákból vagy jelenségekből indulnak ki, és minden alkalommal van egy olyan példa, aminek a megoldásához olló, ragasztó, esetleg fonal, színes ceruza szükséges.
A legtöbb alkalommal használjuk a GeoGebra nevű, internetről ingyenesen letölthető matematikai szoftvert.
Az érdeklődő tanulók összeállítanak valamilyen digitális anyagot a tanultakból, látottakból, esetleg saját kutatásaikból az év végére, amit bemutatnak egymásnak.

4.4 Az innováció újdonságértéke az intézmény életében:
A természettudományok és az idegen nyelv integrálása, IKT eszközök használata.

4.5 A humánerőforrás:
Témáink egy része ötvözi a biológia, fizika, pszichológia és informatika tárgyakat. Erre példa az optikai csalódások, a halo jelenségek vagy a fraktálok téma. A feladatok egy része az információ megszerzésével, internet használatával, a másik része számítógépes szimulációval kapcsolatos. Ezenkívül matematika, informatika, nyelvek és kézművesség ötvözete határozza meg a foglalkozásokat. Kompetencia alapú, nemzetközi matematika versenypéldákat oldunk meg. A diákok dolgozhatnak önállóan, vagy választhatják a kooperatív feldolgozási módot. A feladatok különböző nehézségi szintűek, így azok sincsenek kizárva az élményből, akik egyébként gyenge teljesítményt nyújtanak tanórán, vagy kifejezetten bölcsész beállítottságúak. A feladatok hétköznapi problémákból vagy jelenségekből indulnak ki, és minden alkalommal van egy olyan példa, aminek a megoldásához olló, ragasztó, esetleg fonal, színes ceruza szükséges.
A legtöbb alkalommal használjuk a GeoGebra nevű, internetről ingyenesen letölthető matematikai szoftvert.
Az érdeklődő tanulók összeállítanak valamilyen digitális anyagot a tanultakból, látottakból, esetleg saját kutatásaikból az év végére, amit bemutatnak egymásnak.

4.6 A fejlesztés alapdokumentumai:
Innováció alapdokumentuma: 


4.7 Az innovációt bemutató egyéb dokumentumok:

 

5. Információk az innovációt hasznosítók számára:

5.1 Az innováció típusa:
- Tanulásszervezési eljárások
- Oktatási-nevelési módszerek
- Oktató-nevelő munkát segítő dokumentumok, kiadványok

5.2 Az innováció mely intézménytípusban alkalmazható:
- gimnázium
- szakközépiskola
- kollégium 
Comments