Meditáció

4.2 Az innováció tömör tartalmi leírása:(max. 500 karakter)
A lelkigyakorlat iskolánk életében évről évre beépített lehetőség arra, hogy tanítványaink lelki életét növeljük, igényességet támasszunk bennük erre. A vallásos háttérrel érkező gyermekek életében az imádság tanulása már korai kisgyermekkorban elkezdődik a családban. A meditációval egy új imamód megismerésére volt lehetőségük a gyerekeknek, mely életkorukhoz közel áll, hisz ők még gyakran meg tudnak állni gondolatok nélkül a teremtett világ előtt.

4.3 Az intézmény saját web-oldala, ahol az innovációt közzétették:
www.karolinaiskola.hu

4.4 Az innováció újdonságértéke az intézmény életében:(max. 500 karakter)
Iskolánk 8-9 éves tanulói ezzel a tapasztalattal olyan többletet kaptak, amire visszaemlékezhetnek, és egész életük során visszanyúlhatnak, ha Istenközelségre, elcsendesülésre vágynak.

4.5 A humánerőforrás:
A témahét szervezője: Tóth Éva M. Noémi, az iskolanővérek közösségének tagja; osztálytanító, hittanár. Jelentős segítséget kaptam Mustó Péter jezsuita szerzetestől. Az Árendás Virágkertészet munkatársai tették lehetővé a csendes szemlélődést a kertészet virágai között. A szülőket elmondták saját élményeiket, tapasztalataikat a tanult imamóddal kapcsolatban.

4.6 A fejlesztés alapdokumentumait itt töltheti fel: pl. projektterv, tanmenet, témahét, stb.
- innováció alapdokumentumának megnevezése:Innováció leírása
- innováció alapdokumentumának megnevezése:Óratervezetek

4.7 Az innovációt bemutató egyéb dokumentumokat itt töltheti fel: kép, hang, videó, stb.
- dokumentum megnevezése:Képek a meditációról 1
- dokumentum megnevezése:Képek a meditációról 2
- dokumentum megnevezése:Mandalák

5. Információk az innovációt hasznosítók számára:

5.1 Az innováció típusa:
- Oktatási-nevelési módszerek

5.2 Az innováció mely intézménytípusban alkalmazható:
- általános iskola
Comments