Környezettudatos nevelés

4.2 Az innováció tömör tartalmi leírása:
A családok bevonásával, a gyerekek a szelektív hulladékgyűjtést egész évben tevékenyen élik meg. A hulladékok megismerésében a papírgyűjtés és a tetrapakgyűjtés aratja a legnagyobb sikert a gyerekeink körében.Ezen hulladékok újra papír formájában bizonyítják hitelességüket. A környezetvédelmi jeles napok alkalmával újabb célokat kínálunk fel a fenntarthatóságot propagáló feladatok elvégzésében (pl.: Autómentes nap- autó nélkül a városban, Víz világnapja- vízfogyasztás mérséklése, ..). Az újrahasznosítás, mint a hulladékkezelés és a fenntarthatóság alapja. A tudatos felhasználó, mint olyan, aki tudja, hogy mit, miért és hogyan cselekszik a jövő érdekében. Az állat és növényvédelem átszövi mindennapjainkat, tudatosságra neveljük tanulóinkat, színesebb és gazdagabb a világ a rengeteg állat és növényfaj fennmaradásával. Környezettudatosságunk alapja a természettel harmonikus együttélésünk.

4.3 Az intézmény saját web-oldala, ahol az innovációt közzétették:
www.karolinaiskola.hu

4.4 Az innováció újdonságértéke az intézmény életében:
Idén az energiatudatosságot emeltük jobban ki a fenntartható energia fogyasztás terén. A tudatosabb, átgondolt, mérsékelt fogyasztás kitűzése volt a célunk. A gyerekek a víz-, az áram és a gázfogyasztás területén munkálkodtak a tudatos használat terén.

4.5 A humánerőforrás:
Osztálytanítók, szülők,A Csemete-, az M.M.E.-, a Kiskunsági Nemzeti Park-, a Szegedi Tudomány Egyetem Juhász Gyula Tanárképző Főiskola-, az M.N.K.E.-, a Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft-, a Móra Ferenc Múzeum-, az Algyői Ökoiskola-, a Szegedi Vízmű Rt.-, a Szegedi Vadaspark és az SZTE. Füvészkert munkatársai

4.6 A fejlesztés alapdokumentumai:
Innováció alapdokumentumának megnevezése:Munkaterv
Innováció alapdokumentumának megnevezése:Innováció leírása
Innováció alapdokumentumának megnevezése:Négy kidolgozott program

4.7 Az innovációt bemutató egyéb dokumentumok:
- dokumentum megnevezése:Mártélyi képek
- dokumentum megnevezése:Tábori képek
- dokumentum megnevezése:Kézműves képek

5. Információk az innovációt hasznosítók számára:

5.1 Az innováció típusa:
- Oktató-nevelő munkát segítő dokumentumok, kiadványok

5.2 Az innováció mely intézménytípusban alkalmazható:
- általános iskola
Comments