Egészséges életmódra nevelés

4.2 Az innováció tömör tartalmi leírása:(max. 500 karakter)
A 3 napos témahét első két napján az egészség témakör köré csoportosítottuk a tantárgyi tananyagokat, rugalmasan változatos tevékenységtípusok és sokszínű módszertani eszközök segítségével. A tanárok olyan foglalkozásokat vezettek, amelyek a tankönyvi anyaghoz nem feltétlenül kapcsolódtak, de a szakjukhoz igen. A harmadik napon a tantárgyi kereteket fellazítottuk, és előadókat, szülőket vontunk be a tanárokon kívül. A színes előadásokat rengeteg gyakorlati feladat, játék követte, ami különösen emlékezetessé tette ezt a napot. A kiértékelés szerint sok élményben volt részük, ez által maradandóbb tudásra tettek szert, amit szívesen és tudatosan alkalmaznak későbbi életük során.

4.3 Az intézmény saját web-oldala, ahol az innovációt közzétették:
www.karolinaiskola.hu

4.4 Az innováció újdonságértéke az intézmény életében:(max. 500 karakter)
A hagyományos egészségnaphoz képest annyiban hordoz ez újdonságot számunkra,hogy a kereteket témahétté tágítva tágabb összefüggésbe tudjuk helyezni a megismerni kívánt területet. Szervesebben be tud épülni az egészség témakör az adott évfolyam tananyagába, a különböző tantárgyakon keresztül,elősegítve a mélyebb megismerést, buzdítva az egészségesebb életmódra. A témahét alkalmat biztosít arra is, hogy a gyerekek a gyakorlatban is kipróbálhassák a tanultakat, maguk is készíthessenek különböző egészséges ételeket, salátákat, italokat.

4.5 A humánerőforrás:
osztálytanítók, szaktanárok, előadók, szülők, különböző fogyatékkal élő emberek

4.6. A fejlesztés dokumentumai:
- innováció alapdokumentumának megnevezése:Egészség témahét alsósoknak, a feltöltött fájl
- innováció alapdokumentumának megnevezése:Egészség témahét felsősöknek


4.7. Az innováció egyéb dokumentumai:
Képek az alsós témahétről


5. Információk az innovációt hasznosítók számára:

5.1 Az innováció típusa:
- Tanulásszervezési eljárások

5.2 Az innováció mely intézménytípusban alkalmazható:
- általános iskola
Comments