Hivatalos‎ > ‎Intézmények‎ > ‎Gimnázium‎ > ‎Miben vagyunk mások?‎ > ‎

Értékrendünk


 Keresztény-Katolikus 

Hit - Vallás - Egyház
Alapelvünk a keresztény értékrend és hiteles életvitel kialakítása.
  • Keresztény felnőttekké szeretnénk nevelni diákjainkat, együttműködve a családokkal. Ezt szolgálják a közös együttlétek: havonkénti közös mise, a családokkal közös iskolai és osztályprogramok; a hitoktatás, lelkigyakorlatok, táborok és mindenekelőtt az osztályfőnök személyes törődése.
  • Fontosnak tartjuk, hogy diákjaink azokat az eseményeket is figyelemmel kísérjék, amelyek az Egyházon belül játszódnak le, valamint hogy iskolánk fiataljai az Egyház és a civil társadalom aktív tagjai legyenek.
  • Természetesen nyitottak vagyunk más felekezetbeli diákok iránt is, szeretettel várjuk őket is iskolánkba.

Személyes törődés, odafigyelés 

Tehetséggondozás - Felzárkóztatás - Készségfejlesztés
  • Arra törekszünk, hogy iskolánkban a diákok személyisége egyre harmonikusabb és teljesebb legyen, ezért az értelmi képzés mellett hangsúlyt helyezünk mindarra, ami őket „egész-ségessé” teszi: Így fontosnak tartjuk a lelki, érzelmi, akarati és esztétikai nevelést, valamint a manuális készségek és a mozgáskultúra fejlesztését is. Alapelképzelésünk a teljes személyiség fejlesztése, ezért a művészeti oktatás iskolánkban intézményi keretek között zajlik
  • Célunk a helyes önismeretre való nevelés, azaz az értelmi, érzelmi, akarati fejlődés egészséges aránya, a sikerek és kudarcok feldolgozásának segítése, valamint a kezdeményezőkészség, önállóság, a személyiség maximális tiszteletének kialakítása és az egészséges versenyszellem megteremtése.
  • A tehetséggondozásra nagy figyelmet fordítunk. Gimnáziumunk diákjai szerepelnek a szaktárgyi és műveltségterületi versenyeken, vetélkedőkön, városi, megyei, sőt országos szinten is. A sportversenyeken való rendszeres részvétel összekapcsolódik az egészséges életmódra nevelés programjával.
  • Hangsúlyos a nyelvoktatás, a középfokú nyelvvizsga megszerzése az érettségiig.
  • Fakultatív órákon készítjük fel diákjainkat az egyetemi felvételikre.

Közéletre nevelés 

Felelős, együttműködő, a társadalom és a kor problémáira választ, megoldást kereső magyar polgár

  • Hisszük, hogy az embert a közéletre is nevelni kell.
  • A nevelés során a közéleti értékek megismertetése, megértetése és szabad elfogadtatása ezért elengedhetetlen. A közért való felelősség kötelez a közügyek iránti érdeklődésre, mások álláspontjának megismerésére és mérlegelésére. Lehetőleg fiatal korban rá kell jönnie az embernek arra, hogy nem természetellenes, ha mások véleménye különbözik az övétől. Ez a véleménykülönbség hasznot hozó lehet mind a köz, mind az egyén szempontjából.
  • Iskolánkban nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy diákjaink az iskolapadból kikerülve társadalmi kérdések iránt érzékeny, nyitott polgárai legyenek Magyarországnak és Európának, és a közéletben lehetőségeikhez mérten aktív és felelős szerepet vállaljanak.
  • Kiemelten fontosnak tartjuk az együttműködési képesség, az empátia készség fejlesztését, a közösségépítést; a munka, az erőfeszítés és az általa létrehozott szellemi és anyagi javak megbecsülését, valamint a teljes ember számára nélkülözhetetlen kezdeményezőkészség, önállóság, a személyiség maximális tisztelete, egészséges versenyszellem kialakítását.

Szociális érzékenység

A család után az iskola a legfőbb helye a szocializációnak
Interetnikus projekt - Szeretetszolgálat - Környezettudatos nevelés
  • Célunk, hogy iskolánkból olyan diákok kerüljenek ki, akik a társadalom problémáira nyitottak, azokra aktívan reflektálni képesek.
  • Külön figyelmet szentelünk a társadalmi nevelésnek, hisz a család után az iskola a legfőbb helye a szocializációnak. Tanítványainkból szolidáris, toleráns személyiségeket szeretnénk nevelni.
Sokoldalú közösségi és képzési programot kezdeményezünk, amely lehetővé teszi, hogy a diákok olyan hasznos társadalmi ismeretek birtokába jussanak, amelyek alkalmassá teszik őket a társadalomban való eligazodásra és aktív részvételre.
  • Gimnáziumunk a kezdetektől, 2000. tavasza óta vesz részt a Magyar Pax Romana szervezésében indult Interetnikus Tréningen. A program során három gimnázium roma, nem-roma diákjai vesznek részt. E program a roma kérdést nem a hagyományos módon, a roma közösségek életmódjavítása, képzése oldaláról közelíti meg, hanem elsősorban a befogadó közegre irányul, ahhoz kíván hozzájárulni, hogy a társadalom a romák iránt nemcsak nyitott és toleráns, hanem szolidáris, elfogadó, segítő és együttműködő környezetté váljon.
  • Diákjaink számára a Szeretetszolgálat is lehetőséget ad a keresztény hit gyakorlati megélésére, valamint olyan értékek kibontakoztatására, mint a szeretet, a jóság, a becsületesség, az őszinteség, a szorgalom, az önzetlenség, a segítőkészség, a tolerancia és a felelősségérzet.
  • A környezetvédelem fontosságát, a környezettudatos gondolkodást mindennapjaink során is hangsúlyozzuk (szelektív hulladékgyűjtés, környezettan tantárgy, osztályprogramok).
Meggyőződésünk, hogy a Karolina Gimnázium a magyar jövő formálásának fontos műhelye.

Gimnázium hírei

  • Bécsi kirándulás 2018. december 8-án szombat reggel fél ötkor Szegedről a Karolina Iskola elől busszal elindultunk Ausztriába. Közel 6 órát utaztunk, mire a Schönbrunn-i kastélyhoz értünk. Az idő elég szeles ...
    Létrehozta: Gábor Szélpál, 2019. jan. 22. 5:47
  • „Európa Ifjú Költője” német-magyar és angol-magyar versfordító pályázat A Bács-Kiskun Megyei Katona József Könyvtár, a Europe Direct Információs Hálózat, a Szegedi Egyetem Germán Filológiai Intézete„Európa Ifjú Költője” címmel német-magyar és angol-magyar versfordító pályázatot hirdetett ...
    Létrehozta: Gábor Szélpál, 2018. dec. 17. 3:57
  • Szalagtűző ünnepség Az idei tanévben a 11. évfolyam előadásában A Pál utcai fiúk című színdarabot láthatták a végzősök a szalagtűző szentmisét követően. A képek egyikére kattintva az album további képei is megtekinthetők ...
    Létrehozta: Gábor Szélpál, 2018. dec. 15. 2:21
  • Mátyás, a király c. vetélkedő eredménye A 7.A osztály két csapat is vállalta a megmérettetést, amelyet a szegedi Somogyi-könyvtárban rendeztek meg. A 27 csapatból iskolánk versenyzőiből az egyik a 14. helyezést (Karlovitz Alex, Mészáros ...
    Létrehozta: Gábor Szélpál, 2018. dec. 3. 1:25
  • A HÓD 2018 Nemzetközi informatikai és számítógép-készség verseny (International Contest on Informatics and Computer Fluency) EREDMÉNYEI Az idei verseny 194 iskola 25464 tanulójának rézvételével zajlott, a Karolinában négy kategóriában 200 vett részt ...
    Létrehozta: Gábor Szélpál, 2018. nov. 28. 22:55
1 - 5 bejegyzés látható (összesen 63 van). További elemek »

Comments