Hivatalos‎ > ‎Intézmények‎ > ‎Gimnázium‎ > ‎Miben vagyunk mások?‎ > ‎

Értékrendünk


 Keresztény-Katolikus 

Hit - Vallás - Egyház
Alapelvünk a keresztény értékrend és hiteles életvitel kialakítása.
  • Keresztény felnőttekké szeretnénk nevelni diákjainkat, együttműködve a családokkal. Ezt szolgálják a közös együttlétek: havonkénti közös mise, a családokkal közös iskolai és osztályprogramok; a hitoktatás, lelkigyakorlatok, táborok és mindenekelőtt az osztályfőnök személyes törődése.
  • Fontosnak tartjuk, hogy diákjaink azokat az eseményeket is figyelemmel kísérjék, amelyek az Egyházon belül játszódnak le, valamint hogy iskolánk fiataljai az Egyház és a civil társadalom aktív tagjai legyenek.
  • Természetesen nyitottak vagyunk más felekezetbeli diákok iránt is, szeretettel várjuk őket is iskolánkba.

Személyes törődés, odafigyelés 

Tehetséggondozás - Felzárkóztatás - Készségfejlesztés
  • Arra törekszünk, hogy iskolánkban a diákok személyisége egyre harmonikusabb és teljesebb legyen, ezért az értelmi képzés mellett hangsúlyt helyezünk mindarra, ami őket „egész-ségessé” teszi: Így fontosnak tartjuk a lelki, érzelmi, akarati és esztétikai nevelést, valamint a manuális készségek és a mozgáskultúra fejlesztését is. Alapelképzelésünk a teljes személyiség fejlesztése, ezért a művészeti oktatás iskolánkban intézményi keretek között zajlik
  • Célunk a helyes önismeretre való nevelés, azaz az értelmi, érzelmi, akarati fejlődés egészséges aránya, a sikerek és kudarcok feldolgozásának segítése, valamint a kezdeményezőkészség, önállóság, a személyiség maximális tiszteletének kialakítása és az egészséges versenyszellem megteremtése.
  • A tehetséggondozásra nagy figyelmet fordítunk. Gimnáziumunk diákjai szerepelnek a szaktárgyi és műveltségterületi versenyeken, vetélkedőkön, városi, megyei, sőt országos szinten is. A sportversenyeken való rendszeres részvétel összekapcsolódik az egészséges életmódra nevelés programjával.
  • Hangsúlyos a nyelvoktatás, a középfokú nyelvvizsga megszerzése az érettségiig.
  • Fakultatív órákon készítjük fel diákjainkat az egyetemi felvételikre.

Közéletre nevelés 

Felelős, együttműködő, a társadalom és a kor problémáira választ, megoldást kereső magyar polgár

  • Hisszük, hogy az embert a közéletre is nevelni kell.
  • A nevelés során a közéleti értékek megismertetése, megértetése és szabad elfogadtatása ezért elengedhetetlen. A közért való felelősség kötelez a közügyek iránti érdeklődésre, mások álláspontjának megismerésére és mérlegelésére. Lehetőleg fiatal korban rá kell jönnie az embernek arra, hogy nem természetellenes, ha mások véleménye különbözik az övétől. Ez a véleménykülönbség hasznot hozó lehet mind a köz, mind az egyén szempontjából.
  • Iskolánkban nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy diákjaink az iskolapadból kikerülve társadalmi kérdések iránt érzékeny, nyitott polgárai legyenek Magyarországnak és Európának, és a közéletben lehetőségeikhez mérten aktív és felelős szerepet vállaljanak.
  • Kiemelten fontosnak tartjuk az együttműködési képesség, az empátia készség fejlesztését, a közösségépítést; a munka, az erőfeszítés és az általa létrehozott szellemi és anyagi javak megbecsülését, valamint a teljes ember számára nélkülözhetetlen kezdeményezőkészség, önállóság, a személyiség maximális tisztelete, egészséges versenyszellem kialakítását.

Szociális érzékenység

A család után az iskola a legfőbb helye a szocializációnak
Interetnikus projekt - Szeretetszolgálat - Környezettudatos nevelés
  • Célunk, hogy iskolánkból olyan diákok kerüljenek ki, akik a társadalom problémáira nyitottak, azokra aktívan reflektálni képesek.
  • Külön figyelmet szentelünk a társadalmi nevelésnek, hisz a család után az iskola a legfőbb helye a szocializációnak. Tanítványainkból szolidáris, toleráns személyiségeket szeretnénk nevelni.
Sokoldalú közösségi és képzési programot kezdeményezünk, amely lehetővé teszi, hogy a diákok olyan hasznos társadalmi ismeretek birtokába jussanak, amelyek alkalmassá teszik őket a társadalomban való eligazodásra és aktív részvételre.
  • Gimnáziumunk a kezdetektől, 2000. tavasza óta vesz részt a Magyar Pax Romana szervezésében indult Interetnikus Tréningen. A program során három gimnázium roma, nem-roma diákjai vesznek részt. E program a roma kérdést nem a hagyományos módon, a roma közösségek életmódjavítása, képzése oldaláról közelíti meg, hanem elsősorban a befogadó közegre irányul, ahhoz kíván hozzájárulni, hogy a társadalom a romák iránt nemcsak nyitott és toleráns, hanem szolidáris, elfogadó, segítő és együttműködő környezetté váljon.
  • Diákjaink számára a Szeretetszolgálat is lehetőséget ad a keresztény hit gyakorlati megélésére, valamint olyan értékek kibontakoztatására, mint a szeretet, a jóság, a becsületesség, az őszinteség, a szorgalom, az önzetlenség, a segítőkészség, a tolerancia és a felelősségérzet.
  • A környezetvédelem fontosságát, a környezettudatos gondolkodást mindennapjaink során is hangsúlyozzuk (szelektív hulladékgyűjtés, környezettan tantárgy, osztályprogramok).
Meggyőződésünk, hogy a Karolina Gimnázium a magyar jövő formálásának fontos műhelye.

Gimnázium hírei

  • Kötelező olvasmányok jegyzéke a 2019/2020-as tanévben 5. osztály:           1. Lázár Ervin: Szegén Dzsoni és Árnika                           2. Molnár Ferenc: A Pál utcai fiúkMindkét regényhez kérünk olvasónaplót. Az írott szöveg (cselekményismertető, szereplők, helyszínek) ne haladja meg a ...
    Létrehozta: Gábor Szélpál, 2019. máj. 13. 5:47
  • X. Országos Robotprogramozó verseny "A SZTE TTIK Informatikai Intézet LogProg szakkörénekcsapata az idei X. Országos Robotprogramozó versenydöntőjében a legnehezebb, 7-8. osztályos (rapid)kategóriában aranyérmet nyert.A csapat tagjai:Somorjai Lili (Karolina ...
    Létrehozta: Mária Kisvárdainé Dusa, 2019. máj. 13. 6:32
  • Országos Kazinczy-verseny Április  28-án  országos Kazinczy-verseny díjkiosztója volt Győrben. Veres Kata 10.A osztályos tanuló az Anyanyelvápolók Szövetségének különdíját vehette át.
    Létrehozta: Gábor Szélpál, 2019. máj. 2. 6:39
  • Országos Német Nyelvi Verseny Országos Német Nyelvi Verseny eredményeJanzsó Dávid 8.A osztályos tanuló bejutott idén is az Országos Német Nyelvi Verseny megyei fordulójába, és ott az előkelő 3. helyen végzett.  Felkészítő tanár ...
    Létrehozta: Gábor Szélpál, 2019. ápr. 24. 0:09
  • Kenguru Matematika versenyen A Kenguru Matematika versenyen a 9.A osztályban az alábbi eredmények születtek:országos helyezésmegyei helyezésnévpontszám574Koncz Máté1061776Lázár Domonkos88.75548 ...
    Létrehozta: Mária Kisvárdainé Dusa, 2019. ápr. 29. 23:35
1 - 5 bejegyzés látható (összesen 75 van). További elemek »

Comments