Hivatalos‎ > ‎Intézmények‎ > ‎Gimnázium‎ > ‎Gimnázium hírei‎ > ‎

Programozás Hete

Gábor Szélpál, 2019. okt. 28. 2:53

Programozás Hete (Code Week) célja, hogy egy héten át a lehető legtöbb diák ismerkedjen meg a programozás alapjaival vagy tanuljon programozni magasabb szinteken. Az EU tagállamaiban bárki, így iskolák, cégek, felsőoktatási intézmények, múzeumok, élményközpontok szervezhetnek a kódoláshoz kapcsolódó eseményeket. A 2019. október 5. és 20. közötti eseményekről a programhoz való csatlakozás lehetőségeiről a https://codeweek.eu/ illetve a https://dpmk.hu/codeweek/ oldalakon találtunk sok-sok információt és iskolánkban az alábbi programokat valósítottuk meg:

 

Abacusan nap az EPAM-nál

Az 5.C osztály és a Robotika szakkörösök 2019. Október 17-én Abacusan napon vettek részt az EPAM-nál. "Ahogy a robotok mesélnek" - irodalmi művek "robotizált" feldolgozásait láthatták (János vitéz, Kis herceg).

 

Robotika szakkörösök játéka

A Robotika szakkörösök Tarczal-Márta Edit tanárnő vezetésével saját játékot terveztek, majd készítettek Scratch-ben.

 

Kódolás hatványokkal a 7.C és a 7.B osztályokban

A hetedik osztályosok iskolánk kódolás hetében a hatvány azonosságokat 4 fős csapatokban egy kód pályán gyakorolták. A játék kezdéseként a pálya mezőin a csapatok egy-egy képviselője elhelyezte a Qr kódokat, melyekben szabályok vagy Geogebra feladatok, vagy Learningapps hivatkozások helyezkedtek el. A játék folyamán a feladatokat (Learningaps, Geogebra) természetesen minden csapatnak meg kellett oldania.

 

Scratch párbaj

Az 5.B osztályában a gyerekek Scratchben készítettek fejszámolási feladatokat, egymással párbajozva oldhatták meg azokat.

 

Logiscool a Karolinában

A 7.C  osztály Csanki-Balogh Emese tanárnő szervezésében részt vett a Logiscool bemutatóóráján, ahol egy játékot programoztak scoolcode környezetben a gyerekek. A játék címe: Mentsd meg a varázslót. https://www.logiscool.com/hu

 

Informatika Történeti kiállítás – látogatás a szegedi Szent-Györgyi Albert Agórában

Az 5. évfolyam tanulói a Szent-Györgyi Albert Agóra Informatika Történeti kiállítását látogatták meg, ahol megismerkedtek a kódolás történetével. Felfedezték a számítógépek hőskorának „ereklyéit” - M3, URAL2, RAZDAN, MINSZK 22, a „szegedi Katica”: http://www.agoraszeged.hu/

 

Programozás Code.org-on

Programozás Code.org-on Star Wars: A galaxis építése kóddal - A 6.C osztály informatika csoportja Kisvárdainé Dusa Mária tanárnő segítségével a Code. org felületen saját bejelentkezés után a kiosztott Star Wars: A galaxis építése kóddal feladatban programozta BB-8-ot.

 

És még mi mindent tervezünk? Íme:

 

Ismerkedjünk Kodu-val

Az 5. évfolyamának tehetségszakkörében tervezzük a Microsoft Kodu fejlesztőkörnyezet illetve a vizuális programnyelv használatának megismerését, hogy a gyerekek a programozók gondolkodásmódját játékosan sajátíthassák el. A foglalkozás tervezett időpontja: 2019. november 20. vagy 27., http://kodu.elte.hu/kodu/#.Xav11pIzbDc

 

Karolina Kodable

A 6. évfolyam tehetségszakkörében tervezzük a Kodable applikáció megismerését. A gyerekeknek ajánlott játék, megtanítja a folyamatok sorrendjét, a programozás alapvető fogalmait, az objektum-orientált programozás alapjait. A foglalkozás tervezett időpontja: 2019. december 11. vagy 18. https://www.kodable.com/

 

Karolina 3D és Panem et Bellum! játék

A CraftUnique társasjátékkészítő-pályázatára elkészült társasjáték az iskola tanulóinak és minden játszani szerető gyermeknek, felnőttnek készült a 2018-2019-es tanévben. A játék elkészítéséhez kapott 3D nyomtató azóta is folyamatosan dolgozik, készülnek a tanuláshoz, tanításhoz a szemléltető kellékek, eszközök. Az érdeklődőknek szeretnénk bemutatni az eszközt és a játékot egy decemberi délutánon. A foglalkozás tervezett időpontja: 2019. december 11. vagy 18.

https://photos.app.goo.gl/A17uPB6RZ81mcC7L9
A képre kattintva elérhető a fotóalbum

Comments