Világ Legnagyobb Tanórája

Gábor Szélpál, 2019. okt. 14. 2:09   [ frissítve: 2019. okt. 18. 0:36, felhasználó: Mária Kisvárdainé Dusa ]

 A szegedi Karolina Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégiumban megvalósult programok:

5.C osztálya 2019. 09. 30-án hétfőn csatlakozott A Világ Legnagyobb Tanórája rendezvényhez, ami az első világméretű oktatási projekt, melyen keresztül minden gyermek megismerheti a fenntartható fejlődést szolgáló Globális Célokat. Az immár ötödik alkalommal megrendezésre kerülő nemzetközi programsorozat fő célja, hogy 2019. szeptember 30. – október 4. között minél több általános- és középiskola csatlakozzon a kezdeményezéshez, és a pedagógusok megtartsák a tanórát. A 2019. évi Világ Legnagyobb Tanórájának magyarországi kiemelt témája a biodiverzitás, a biológiai sokféleség megőrzése.

A projekthez tartozó kisfilmek megnézése után a gyerekek 6 csoportot alakítottak, majd eldöntötték, hogy plakátot vagy riportot készítenek a témáról.

Egy csoport a közlekedési eszközök lecseréléséről beszélt. Az autók helyett a kerékpárral, rollerrel való közlekedést előnybe részesítése mellett kampányoltak.

Egy másik csoport a kihalóban lévő élőlényekről beszélt, elmondták a kipusztulásuk okait. Ezek megszüntetésére hívták fel a figyelmet.

A harmadik csoport az alternatív energiaforrásokról beszélt, a közlekedés, a világítás megreformálásáról. Csoportokra osztották a közlekedési eszközöket környezet megóvási szempontból. A csoport az állatvilágot érő hatásokat szemléltette rajzokkal és képekkel.

A negyedik csoport arra hívta fel a figyelmet egy hatalmas óra segítségével, hogy egyre fogy az időnk. Kapcsolatot kerestek a különböző tantárgyak és a környezet megóvása között.

Két csoport riportot készített az iskola tanulóival és dolgozóival arról, hogy mit gondolnak a környezet megóvásáról.

Tarczal-Márta Edit és Bányai Judit tanárnők örömmel hallgatták a beszámolókat, a gyerekek nagyon tájékozottak voltak a témában, világosan adták elő érveiket. A csoportok a projekt alatt egymást segítve dolgoztak. A környezet megóvása mellett a projektnek csoportépítő szerepe is volt.

Makai M. Csilla nővér tanítványai a 7.ABC csoportban a ferencesekről gyűjtöttek angolul információkat, ismerkedtek a Globális célokkal, és sokat tanultak a veszélyeztetett állatokról angolul. 10.AB a Globális célok kapcsán beszélgetett angolul a helyi problémákról, az őket érintő kérdésekről és javaslatokról.

 

A 6.C osztály a program keretében 4 napon a napkezdő foglalkozásokon és osztályfőnöki órán ismerkedett a Globális Célokkal, a Biodiverzitás fogalmával. Megnéztünk 2 videót, és a gyerekek csoportokban beszélgettek a látottakról és az alábbi kérdésekről:

Hogyan teremthetjük meg újra a természet és az emberiség összhangját? Mi mindenre van szüksége egy embernek az életben maradáshoz?  Honnan jutunk hozzá ezekhez a létszükségleti anyagokhoz? Milyen természeti jelenségek okozhatják a természet pusztulását? Melyek azok az emberi tevékenységek, amelyek káros hatással vannak a Föld természetes növény- és állatvilágára?


A rövid ismertetők felkerültek  Világ Legnagyobb Tanórája központi honlapjára is. Látogassatok el a  https://worldslargestlesson.globalgoals.org/map/index.html  oldalra és Explore the map
https://photos.app.goo.gl/NPCAtdwRRetwpf4s7
A képre kattintva elérhető a többi kép is


https://photos.app.goo.gl/BwuFxXhJSJvPxk1V6

A képre kattintva elérhető a többi kép is.





Comments