Galéria‎ > ‎2015/2016‎ > ‎

Digitális témahét


Iskolánk csatlakozott az idén elsőként megvalósuló  Digitális Témahét programhoz.  

A 3. osztályosok projektbeszámolója: „Vendégségben a 3. c osztály Mátyás király udvarában” 

Lovagi játékok projekttervet vettem alapul az osztályunkban, amikor a digitális témahéthez csatlakoztunk. 

Célul tűztem ki, hogy a tanulók digitális kompetenciáját, anyanyelvi kommunikációját, azon belül is a szövegértési és szövegalkotási készségét fejlesztem, erősítem bennük az esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőképességet, lehetőséget teremtek a hatékony, önálló tanuláshoz is. Különösen fontosnak tartottam a szociális és állampolgári kompetenciájuk fejlesztését. 

Elvégzett feladatok a kapcsolódó témakörökben:

Olvasás:

írott szöveg megértése

                 Mátyás királyról szóló mesék, mondák feldolgozása: A kolozsvári bíró, Egyszer volt Budán kutyavásár, Mátyás bolondja, Mátyás király és a pásztor, Kinizsi

                 Ismeretterjesztő szövegek feldolgozása: Mátyás Corvinái, Mit játszottak a várbeliek, Élet a kővárakban

                 gondolattérkép, ötletbörze, kiselőadás

báb- és drámajáték: csoportépítő játékok, improvizálás korabeli zenére, udvari ünnepek

 

Vizuális kultúra:

                 képzelet és önkifejezés a mesék illusztrálásával

                 címer szimbólumai

                 korabeli viselet

                 „Magyar népmesék” sorozat rajzfilmjei

Korabeli játékok:

                 csapatjátékok – Adj király katonát!

                 stratégiai játékok

                 malomjáték szabályai

Felhasznált segédanyagok:

 

A királyi könyvtár – 35 corvina titkai hasonmások, képek, szövegek és filmek tükrében:
https://www.youtube.com/watch?v=WGFsTB0agsE

 

Reneszánsz zene Mátyás király udvarában (Ars Musica - Képek a magyar zene történetéből):
https://www.youtube.com/watch?v=Oi5NADUQT3k

 

Nagyszakácsi "Mátyás udvara" - Egy perc Magyarország:
https://www.youtube.com/watch?v=ZMUDjI4WbIo

 

Mesék Mátyás királyról: Egyszer volt Budán kutyavásár:
https://www.youtube.com/watch?v=NGOsB5XsK54

 

Budapest Dance Theatre - Mátyás király meséi ( Egyszer volt Budán kutyavásár )
https://www.youtube.com/watch?v=zAe1NUi9uuw

 

LapodaMese:
http://www.lapoda.hu/szoftverek/lapodamese

 

 

A témahét reflexiója:

A tanítványaim nagy lelkesedéssel kapcsolódtak be a programba. Szívesen hallgatták és nézték a meséket, mondákat. Maguk is hoztak Mátyás királyról szóló könyveket. Az interaktív tábla feladatai további kutatásra ösztönözte őket a témában. Különösen tetszett nekik a Lapoda Mese felületen való szöveg- és képalkotás, amit szabadidőben is folytattak.

Többen is készültek ismeretterjesztő kiselőadással, beszámolóval a hét során.

A feladatokat többnyire kooperatív tanulással, dramatikus játékokkal oldottuk meg.

A fiúkat a várak, a királyi lakomák különlegessége, a lányokat a korabeli öltözékek érdekelték elsősorban.

A bábszakkörösök az olvasott mesék, mondák nyomán „saját” mesét játszottak el társaiknak.

Zárásként CSERE-BERE vásárt rendeztünk, megidézve az „Egyszer volt Budán kutyavásár” vásári forgatagát. A gyerekek saját portékáikat cserélték egymás között.

Végül pedig Mátyás király nagylelkűségét felidézve megajándékozták társaikat mind azzal az áruval, ami az óra végére nem lelt gazdára.

Nagy segítséget jelentett a sok-sok ötlet, melyet a Digitális Témahét Tudásbázison kaptam: http://dth2016.hu/tudasbazis


Köszönettel: Gáborné Puskás Julianna



A képek egyikére kattintva az album további képei is megtekinthetők.


https://plus.google.com/photos/100912155806148890358/albums/6273758166331537441
https://plus.google.com/photos/100912155806148890358/albums/6273758166331537441
https://plus.google.com/photos/100912155806148890358/albums/6273758166331537441
https://plus.google.com/photos/100912155806148890358/albums/6273758166331537441











E-tananyag kipróbálása beszámoló:

Az idoctum interaktív oktatási anyagából a szövegértés és szövegalkotás feladatait oldottuk meg a tanítványaimmal. A gyerekeknek nagyon tetszettek a játékos gyakorlatok. Csoportban, párban és önállóan is dolgoztak a táblánál.
A témahéten szemléltetésre, differenciálásra és motiválásra is tudtam használni ezt az ajándékba kapott lehetőséget. A színes képek, a könnyen érthető feladatok inspirálták a tanulókat.
Passzív szókincsük aktiválódott, térlátásuk, együttműködési képességük és nem utolsó sorban a digitális kompetenciájuk is fejlődött.
Most, 3. osztályban a fogalmazási ismeretek bővítéséhez igazán hasznos anyagot kaptam.

Köszönettel: Gáborné Puskás Julianna tanítónő

A képek egyikére kattintva az album további képei is megtekinthetők.

https://plus.google.com/u/0/photos/100912155806148890358/albums/6275900766588757473
https://plus.google.com/u/0/photos/100912155806148890358/albums/6275900766588757473
https://plus.google.com/u/0/photos/100912155806148890358/albums/6275900766588757473
https://plus.google.com/u/0/photos/100912155806148890358/albums/6275900766588757473
































































































 




A 9. osztályos fizikai mérés beszámolója:

A mérés során a telefonok segítségével mérték a kilencedikes gyerekek az ejtés során mozgó tárgyak esési idejét. Ezután a telefon kamerájának segítségével mérték meg az ejtési magasságot. (Ismert magasságú tanuló magasságát mérték rá az ejtési hely és a talaj távolságára.) 
A mérés célja az volt, hogy a gravitációs gyorsulás értékét meghatározzuk. 
Didaktikai célom az volt, hogy hétköznapi tárgyak segítségével a fizikában meghatározott módon valódi mérést végezzünk. A mérés során az ismétlés, az átlagszámolás, a hibaforrás keresés gyakorlása és bevezetése is fontos cél volt. 
A tanulók motiváltsága az iskolában egyébként tiltott eszköz megfelelő használatával sokkal nagyobb volt. 

A képek egyikére kattintva az album további képei is megtekinthetők.

https://plus.google.com/photos/100912155806148890358/albums/6274865565528968001
https://plus.google.com/photos/100912155806148890358/albums/6274865565528968001
https://plus.google.com/photos/100912155806148890358/albums/6274865565528968001
https://plus.google.com/photos/100912155806148890358/albums/6274865565528968001
Comments