Galéria‎ > ‎2013/2014‎ > ‎

Európai körút - Jules Verne nyomában

Ez a címe annak a 2013 októberében indult Comenius-programnak, amelyben a Karolina Iskola franciául tanuló diákjai is részt vesznek.

A körutazás Spanyolországban kezdődött , Cartagena városában. A Budapesttől 18 órányi távolságot ha nem is léghajóval, de repülőgéppel és autóbusszal tettük meg. A tengerparti város az ország dél-keleti részén található,a partneriskola pedig a város igencsak távoli területén.

Nehéz sorsú, küzdelmes életű családok gyerekeivel találkoztunk az első napon. Barátságos „-Hola!”-k és kíváncsi tekintetek , villogó fekete szemek és százwattos mosolyok …ezek voltak az első benyomásaink a spanyol diákokról.

Találkoztunk a további hat iskola képviselőivel is, szlovák, lengyel, portugál és török iskolák dolgoznak majd velünk együtt a projektben. A feladatok, tennivalók megbeszélésén túl, minden nap jutott időnk a várossal, a szűkebb régióval való ismerkedésre.

Cartagena ókori település, antik romok, sőt egy egész, éppen feltárás alatt lévő római színház idézik a több ezer éves múltat. A város múzeuma impozáns; a néhány éve megnyitott intézmény rendhagyó módon mutatja be a város történetét: a hagyományos kiállítótermi látnivalókat a föld felszíne alatti folyosókon való barangolás teszi érdekessé. Itt látható mindaz, ahogyan a történelem egymásra rétegződik, épületek, kultúrák fonódnak össze és jelennek meg a legfurcsább kombinációban. A középkori katedrális alapja az a római vásárcsarnok, ami hajdanán az Augustus császár tiszteletére emelt színház romjainak köveit használta fel.

A tengerpart főként a kereskedelmet szolgálja, bár van kiépített strand is. A lengyel vendégek még fürödtek is, október végén…mi nem voltunk ennyire bátrak, csak a lábujjpróbáig jutottunk. A kikötőkben óceánjáró hajók sora és rengeteg daru: folyik a rakodás, kereskedés éjjel- nappal. Szó szerint! A délutáni sziesztaidőt valamikor pótolni kell, hétköznap éjjelente is élénk és zajos élet folyik az utcákon, 11-kor még kávéznak az ottaniak, tapas-t esznek és beszélnek, beszélnek ,lendületesen gesztikulálva. Erre a néhány napra mi is spanyollá kellett hogy váljunk, a közös vacsorák nem kezdődhettek el csak este nyolc után, és ha meg akartuk értetni magunkat ebben a bábeli soknyelvűségben, hát hangosabban és kezet-lábat- arcjátékot is használva próbáltunk kommunikálni.

Az első találkozón megállapodtunk abban, hogy az európai körút második állomása 2014. márciusában Magyarország, Szeged lesz. A Karolina Iskola lát vendégül tanárokat és diákokat öt másik iskolából.

Jules Verne elégedett lehet: a nevével jelzett program izgalmas, szórakoztató, mindig tartogat meglepetéseket …de végül minden megoldódik!

Francia nyelvű beszámoló és további képek itt megtekinthetőek: